środa, 23 listopada 2016

Lesson No. 9 - Additive and Subtractive Color Models, Pixels (Technology Behind Printed Images and LED Monitor Displays)

Na ostatniej lekcji rozmawialiśmy o różnych
technologiach tworzenia obrazu. Nauczyciel
wprowadził nas w temat podstawoych modeli koloru
(RGB, CMYK), co pozwoliło nam lepiej zrozumieć
jak są tworzone kolorowe obrazy w druku oraz
na monitorze komputerowym.
In the last lesson we have talked about different 
imaging technologies. Teacher introduced us to the
topic of various color models (RGB vs. CMYK) that
allowed us to better understand how colors are
reproduced in print media and on a computer screen.

Z pomocą mikroskopu cyfrowego mogliśmy zaobserwować
strukturę pikseli na monitorze komputerowym i ekranie
telefonu komórkowego. Dowiedzieliśmy się, że każdy
pixel na ekranie składa się właściwie z trzech diod
LED: Czerwonej-Zielonej-Niebieskiej. Mogliśmy również
zobaczyć z bliska, w dużym powiększeniu, jak małe
kropki różnych rozmiarów, w czterech podstawowych
kolorach (Cyjan-Madżenta-Żółty-Czarny) tworzą półtonowe
obrazy na drukowanym materiale.
With the help of a digital microscope we have seen
the structure of pixels on a computer screen and on
a cell phone screen. We have learned that every pixel
consists of three sub-pixels, the tiny LED lights
of three basic colors: Red-Green-Blue. We could also
see clearly, in fine detail, how little dots of just
four basic colors (Cyan-Magenta-Yelow-BlacK) create
halftone images in printed material.

What is the difference between RGB and CMYK?


Types of Color Space: rgb, cmyk, hsb(v)



PressCats.com - E01 - RGB vs. CMYK - The Graphic Designers Printer



Understanding Color Models and Spot Color Systems
https://www.designersinsights.com/designer-resources/understanding-color-models/

Understanding Color and Color Space
http://webpages.uidaho.edu/compstudio/techassist/videos/UnderstandColor.htm

Modele i przestrzenie koloru
http://www.fizyka.umk.pl/~milosz/PSPiZK/graf/kolor.html

What are Pixels and how do they work?



History of the Pixel as Fast As Possible





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz